Yoga te menține sănătos fizic și mintal. Află care sunt secretele acestei practici


Yoga, cu o vechime de 5000 ani, este o practică ce provine din India antică, astăzi fiind cunoscută la nivel mondial sub mai multe forme. În trecut, a fost una dintre cele șase școli tradiționale ale hinduismului, fiind bazată pe o combinație de exerciții fizice și meditație, drept o cale spre autocunoaștere. În România, a fost menționată pentru prima dată prin romanul Maitreyi, scris de Mircea Eliade în anul 1933, dar practica a rămas interzisă în perioada comunistă, din cauza faptului că era considerată mistică.

Cu toate că a fost văzută ca un subiect tabu, în prezent, yoga este practicată la nivel mondial, având tot mai mulți adepți datorită efectelor benefice pentru sănătatea fizică și mintală pe care le oferă.

Așadar, află care sunt secretele acestei practici și cum îți îmbunătățește starea de spirit:

  1. Ajută la combaterea stresului 

Având la bază meditația, aceasta este o formă de activitate fizică prin care corpul se poate bucura și de momente de calmitate în care creierul uman este foarte bine oxigenat datorită exercițiilor de respirație implicate. Pentru a putea executa foarte bine toate mișcările pe care maeștrii yoghini le recomandă cursanților, este bine să îți achiziționezi accesorii pentru yoga, precum saltele, perne sau diferite pad-uri și cărămizi din plută, pe care le poți folosi chiar de acasă, în liniștea căminului tău.

  1. Contribuie la creșterea forței musculare 

Față de activitățile fizice intense, precum ridicarea greutăților, genuflexiunile sau flotările în care masa musculară este extrem de solicitată, yoga este o formă mai ușoară prin care se poate tonifia musculatura, datorită mișcărilor ample care sunt implicate.

Dacă urmărești să crești masa musculară, atunci această activitate nu îți este potrivită, pentru că ea nu trebuie să substituie trei mese pe zi și suplimente alimentare. Yoga este o bună practică prin care poți scapă de tensiunile acumulate de peste zi, mai ales după opt ore petrecute într-un scaun la birou.

  1. Reglează tensiunea arteriala

Hipertensiunea arterială este definită prin valori de peste 140/90 mmHg ale tensiunii și reprezintă una dintre cele mai răspândite afecțiuni din lume.

Pentru a contribui la normalizarea tensiunii arteriale, trebuie să îți schimbi, în primul rând, stilul de viață, dacă acesta este unul sedentar, iar acest lucru se poate face prin efectuarea exercițiilor yoga, împreuna cu introducerea unei diete bogate în nutrienti și slabe în grăsimi.

  1. Îmbunătățește funcția respiratorie

Chiar dacă, la început, pot fi considerate niște aberații, practicile yoga te învață din nou cum să respiri prin tehnica Pranayama, care stimulează sistemul nervos vegetativ, responsabil pentru activitatea organelor interne, implicit, a plămânilor.

Aceasta implică obținerea unei respirații controlate, profunde și liniștite, care, în timp, duce la o stare de calm și de echilibru general. Pentru a pune în practică acest lucru, poți sta în șezut sau cu picioarele întinse, în timp ce, cu degetul mâinii dominante, pensezi pe rând o nară inspirând și expirând aerul.

Yoga, împreună cu o dietă sănătoasă și un stil de viața activ, are efecte tămăduitoare. Îți îmbunătățește atat starea de spirit, cât și condiția fizică. Profită de acest timp liber în care stai în casă și pune în aplicare practicile maeștrilor yoghini.

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close