După ce mai bine de trei zile Municipiul Dej s-a confruntat cu lipsa apei potabile, primarul Costan Morar solicită demisia celor responsabili de proasta gestionare a acestei probleme. Pe parcursul a mai bine de 60 de ore, consumatorii casnici, instituțiile din oraș, unitățile de învățământ și agenții economici dejeni au avut de suferit din cauza întreruperii alimentării cu apă.
„Este inacceptabil să generezi o criză de asemenea amploare pe care să o tratezi cu atâta indiferență și lipsă de considerație față de toți cetățenii municipiului Dej. Acțiunea de branșare la magistrală a fost tratată neprofesionist de către conducerea Companiei de Apă Someș.
Neasigurarea lucrărilor pregătitoare a zonei de intervenție a făcut practic imposibilă efectuarea lucrărilor în condiții de siguranță și eficiență. Nu a fost pregătit un cămin betonat de dimensiuni adecvate pentru asigurarea unei intervenții de așa complexitate. Muncitorii au fost nevoiți să lucreze în apă și nămol, existând pericol de surpare a pământului”, a transmis primarul Costan Morar, printr-un mesaj postat pe contul personal de Facebook.
Din cauza faptului că reprezentanții Companiei de Apă nu au informat cu privire la stadiul remedierii avariei, nu s-au putut face rezerve de apă din timp. Astfel, autoritățile locale s-au aflat în situația de a aproviziona unitățile de învățământ cu apă potabilă și menajeră, și de a distribui apă menajeră cetățenilor, în mai multe de puncte din municipiu.
„În calitate de primar al municipiului Dej solicit public demisia directorului general al Companiei de Apă pentru incompetența de care a dat dovadă în gestionarea crizei apei la nivelul municipiului Dej. Mai mult, voi acționa în instanță Compania de Apă și pe cei responsabili pentru prejudiciile aduse comunității dejene.
Pentru prevenirea unor astfel de situații voi începe demersurile pe cale administrativă pentru a face posibilă gestionarea la nivel local a serviciilor de alimentare cu apă și canalizare prin delimitarea de compania județeană”, a mai precizat primarul dejean.