De Ce Este Conținutul Original Una Dintre Cele Mai Bune Metode De a Atrage Trafic?

De-a lungul timpului, conținutul prezent pe site-uri a căpătat diferite forme și uneori chiar și dimensiuni. De la supraoptimizări flagrante făcute la începuturile lui SEO, în prezent, Google, dar și celelalte motoare de căutare pun accent pe conținutul unic, calitativ, optimizat pentru cititor. De aceea, cerințele în prezent sunt legate de oferirea conținutului atractiv, care răspunde la cerințele utilizatorilor și care nu este scris doar pentru ”roboți”.

Conținutul original este astăzi baza în ceea ce privește optimizarea on-page și off-page, iar acesta are capacitatea de a atrage traficul dorit spre site. Felul în care alegi însă să dezvolți conținutul cu care vrei să te prezinți în mediul online trebuie să aibă o structură eficientă, iar  în acest sens poți lucra cu agenția Moloso, una dintre companiile de  marketing de top, care îți poate oferi suport pe orice ramură a promovării online.

Care sunt avantajele conținutului original pentru site-uri?

Indiferent dacă vorbim despre descrieri de categorii, despre descrieri de produse sau despre articole de blog, este important ca elementele de conținut să fie unice. Uneori pare dificil să alegi subiecte originale, pentru că orice ai crea are la bază elemente deja existente. Totuși, a te inspira din ceea ce există deja nu este o problemă, pentru că nota de originalitate vine de la tine, tocmai pentru că tu îți cunoști produsele și serviciile cel mai bine.

Iată ce avantaje îți aduce folosirea conținutului original:

O indexare mai bună 

Un site cu conținut unic, original, va fi cu siguranță mai bine indexat, dar și considerat a fi o sursă relevantă de informare. Google pune accent pe conținutul care este organizat, bine structurat și care respectă cerințele de unicitate, acest lucru ajutând crawlerele să indexeze site-ul mai ușor.

Un brand puternic

Atunci când postezi mereu conținut unic și valoros, va crește și calitatea brandului tău. Acesta va fi recunoscut pentru materialele informative și pentru faptul că acestea răspund concret cerințelor cititorilor, iar astfel afacerea ta va fi mai cunoscută, mai ales raportat la concurență.

Construirea unui brand puternic se face în timp și vizează mai multe aspecte, printre care și comunicarea și conținutul. Din acest motiv este recomandat să apelezi la agenții specializate care te pot ajuta să îți crești brandul și să oferi conținut calitativ clienților tăi.

Poziție superioară, în mod organic

Conținutul contează foarte mult în dinamica obținerii unei poziții superioare în clasamentul Google, iar de cele mai multe ori motorul de căutare te va ajuta să îți crești poziția, fără a mai fi nevoie de alte investiții.

Este recomandat adesea să rulezi în paralel campanii de Google Ads, pentru a-ți face cunoscute produsele și serviciile și pentru a înregistra vânzări, cu campanii de optimizare SEO prin conținut, cu ajutorul cărora să te poți poziționa cât mai bine în topul Google. Prin conținut optimizat este așadar mult mai ușor să crești organic și să atingi poziția dorită, iar acest aspect se va dovedi a fi eficient din punct de vedere al costurilor.

Un plus față de competiție

Există situații când produsele pe care le vinzi pot fi de asemenea vândute și de competitori. Pe lângă comunicarea de brand și PR sau facilități de plată și condiții de livrare, te poți diferenția de competiție și prin conținut.

Chiar dacă vinzi un produs identic, acest lucru nu înseamnă că trebuie să folosești aceleași descrieri de produse sau fișe tehnice. Este recomandat să optezi pentru conținut unic, rescris de la 0, pentru ca motoarele de căutare să vadă angajamentul tău în a le oferi clienților cele mai bune informații.

Este important să nu copiezi de la competitori, ci să te axezi pe transparență în prezentarea conținutului, pentru că acesta poate fi unul dintre aspectele ce pot delimita perfect afacerea ta de cea a competiției.

Posibilitatea de a fi creativ

Fiecare brand are propria sa voce, iar conținutul unic și original îți permite să fii creativ. Optează pentru un anumit tone of voice față de clienții tăi și construiește conținutul în funcție de acesta. Fii prietenos atunci când prezinți informațiile, dar și respectuos, punând accent pe user experience. Acest lucru va cântări foarte mult pentru clienții tăi sau pentru potențialii clienți, deoarece felul în care tu oferi informația se va răsfrânge asupra relației pe care o construiești cu aceștia.

Brandul ca entitate umană, nu ca automatizare

Un brand nu trebuie să fie neapărat o entitate rece, lipsită de orice apropiere de utilizatori. Din contră, în prezent se depășesc limitele automatizării, iar prin conținut brandul capătă o față umană. Umanitatea este un aspect foarte important atunci când vine vorba despre content, deoarece tot mai mulți cititori își doresc să vadă trăirea de dincolo de o simplă comunicare statică.

Conținut unic optimizat SEO sau conținut pentru cititori?

Una dintre cele mai provocatoare situații atunci când vine vorba despre conținutul original constă în optimizarea acestuia. Destul de multe persoane consideră că materialele pentru site nu trebuie scrise pentru cititori, ci pentru a fi cât mai bine indexate de către motoarele de căutare. Ca urmare, supraoptimizează textele, iar acest keyword stuffing nu aduce prea multe beneficii.

Google pune un foarte mare accent pe întâmpinarea nevoilor cititorului, iar din acest motiv solicită marketerilor să scrie conținutul astfel încât acesta să fie îndreptat spre utilizator. Cuvintele cheie în forme nenaturale nu mai sunt atât de bine văzute de către motoarele de căutare, astfel că în prezent este recomandat să folosești cuvinte de legătură și expresii din vorbirea curentă, lăsând în plan secund folosirea expresiilor riguroase de SEO.

O agenție de marketing îți poate explica în detaliu care este cea mai bună soluție de optimizare a textelor tale, astfel încât acestea să fie și bine indexate, dar și potrivite pentru cititorii cărora te adresezi. Alături de auditul cuvintelor cheie, ei îți pot oferi resursele potrivite de content marketing care să te ajute la creșterea afacerii tale.

Conținutul original se păstrează și în următorii ani, fiind imperios necesar să ai în vedere cerințele motoarelor de căutare, dar și nevoia cititorilor de a primi conținut valoros, informativ și calitativ.

Distribuie articolul

Lasă un comentariu