Leier Rom: 20 de ani de excelență și investiții în producția materialelor de construcții din România

Leier Rom marchează două decenii de performanță pe piața materialelor de construcții din România, consolidându-și poziția prin investiții strategice și dezvoltare continuă. Parte a grupului austriac Leier, compania a investit peste 150 de milioane de euro în achiziții de fabrici noi și retehnologizarea celor preluate, operând cinci fabrici la nivel național cu  un total de șapte unități de producție, atingând o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro în 2024, cu o creștere de 9% față de anul precedent.

Leier Rom marchează două decenii de performanță pe piața materialelor de construcții din România, consolidându-și poziția prin investiții strategice și dezvoltare continuă. Parte a grupului austriac Leier, compania a investit peste 150 de milioane de euro în achiziții de fabrici noi și retehnologizarea celor preluate, operând cinci fabrici la nivel național cu  un total de șapte unități de producție, atingând o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro în 2024, cu o creștere de 9% față de anul precedent.

Evenimentul aniversar organizat la Poiana Brașov a reunit parteneri de top și echipa managerială a companiei. Thomas Ebner, CEO al Leier Group, a subliniat evoluția companiei dintr-o afacere de familie într-un jucător european puternic, activ în șapte țări. Cristian Suciu, Director General Leier Rom, a evidențiat momentele-cheie ale expansiunii în România, de la prima fabrică deschisă în Unirea (Alba) în 2005, până la achizițiile strategice Brikston Iași (2018) și Siceram Sighișoara (2020), alături de noile unități de producție din Iași (secția de vibropresate), Câțcău și Feldioara. Aceste investiții au contribuit la dezvoltarea unui portofoliu variat de produse, adaptate cerințelor pieței de construcții.

Adrian Minzat, Manager General Brikston Construction Solutions, a subliniat că Brikston, parte a grupului Leier aflată în faza finală a procesului de fuziune, , își consolidează poziția pe piața blocurilor ceramice și, prin punerea în funcțiune a liniei de vibropresate la Iași, vizează creșterea acestui segment și extinderea pieței regionale.

România rămâne o piață strategică pentru Leier, iar compania își propune să continue creșterea prin digitalizare, sustenabilitate și diversificarea produselor. În 2024, a lansat țiglă ceramică colorată, angobată, iar investițiile în modernizarea fabricilor vor rămâne o prioritate. De asemenea, compania își extinde rețeaua de distribuție pentru a îmbunătăți accesul la produsele sale, consolidând astfel relațiile cu partenerii și clienții.

Totodată, Leier Rom își adaptează strategia pentru a face față provocărilor pieței, inclusiv volatilitatea economică și schimbările legislative, menținând un angajament solid față de partenerii săi și industria construcțiilor.

Privind spre viitor, compania explorează noi oportunități de extindere și consolidare, pregătindu-se pentru următoarele două decenii cu aceeași viziune bazată pe inovație și stabilitate. Pe termen lung, Leier Rom analizează posibilitatea extinderii activității în alte segmente de piață unde grupul activează deja la nivel internațional, răspunzând astfel nevoilor dinamice ale industriei construcțiilor din România.

Grupul Leier desfășoară activități în 7 țări europene, și anume Austria, Ungaria, Polonia, Slovacia, România, Croația și Ucraina, într-o gamă diversificată de domenii. Aceste domenii includ producția de materiale pentru construcții, servicii de comercializare și service pentru autovehicule premium precum BMW, Mini, Hyundai și Skoda, dezvoltare imobiliară, fabricarea de utilaje, respectiv confecții metalice și echipamente de inginerie mecanică.

Ascensiunea internațională a Grupului Leier pe piața materialelor de construcții, a început în anul 1970 prin construirea de către domnul Michael Leier, fondatorul brandului, a primei fabrici de betoane, la Horitschon, Austria. Grupul se află exclusiv în proprietatea familiei Leier, trei generații gestionând împreună afacerile și evoluția companiei.

În ceea ce privește activitățile din România, Grupul de firme Leier a devenit un competitor de primă importanță pe piața materialelor de construcții, având o prezență semnificativă în acest domeniu. Succesul pe piața românească s-a bazat pe o gamă completă de produse, la cele mai înalte standarde de calitate și pe angajați motivați și de un profesionalism excelent.

Distribuie articolul

Lasă un comentariu