Cornel Itu i-a atras atenția Ministrului Transporturilor asupra condiției în care se află centura ocolitoare a Gherlei

Deputatul Cornel Itu trage un semnal de alarmă asupra condiției în care se află centura ocolitoare a Municipiului Ghela. Depuatul dejean i-a trimis o interpelare lui Alexandru Răzvan Cuc, Ministrul Transporturilor, prin care cere rezolvarea problemelor existente pe acest tronson de drum.

Cornel Itu subliniază faptul că încă de la inauguraea acestui drum au existat probleme. Lucrările de construcție au fost făcute de mântuială, iar drept urmare, drumul s-a surpat în mai multe locuri.

Domnule Ministru,

Centura de ocolire a municipiului Gherla (VOG), inaugurată cu mare fast de fostul prim-ministru Emil Boc în data de 14 august 2009, are o lungime de 5,5 km, valoarea investiţiei fiind de 7,8 milioane de lei. Lucrările au început în anul 2007 și au fost finanțate de la Banca Europeană de Investiții și de Guvernul României. 

După două zile de la inaugurare, șoseaua s-a surpat din cauza constructorilor/proiectanților care au neglijat stratificatia terenului și studiul geotehnic din zonă. Lucrările de reparații au durat atunci cinci luni, centura fiind închisă până în decembrie 2009. În toamna anului 2015, corpul drumului a cedat din nou, în același loc, respectiv la km 3+850.

Soluția folosită deja de patru ori până în prezent, de a se interveni cu un nou strat de asfalt pentru a aduce carosabilul la același nivel, s-a dovedit ineficientă, intervenindu-se asupra efectului si nu asupra cauzei, reprezentând doar o cheltuială fără rezultat(tona de mixtura asfaltica pusa in opera, fiind cca 350 lei +tva). În acest an, corpul drumului a începus să cedeze din nou, exact pe aceeași porțiune unde au existat probleme încă de la inaugurarea din 2009. Este evident că problema de fond e legată de stratificatia terenului din zona, iar asfaltarea și reasfaltarea porțiunii de carosabil care se deniveleaza nu este o soluție.

Centura ocolitoare a municipiului Gherla faciliteaza accesul înspre și dinspre Dej din întreaga zonă vestică și estică a țării.  Există un risc foarte mare ca circulația între Cluj-Napoca și Dej sa fie ingreunata, traficul urmand a fi deviat prin municipiul Gherla sau pe drumul judetean Gherla — Mintiu Gherlii — Mănăstirea — Dej, cu disconfort evident asupra traficului.

 În cazul în care nu se va mai putea circula pe șoseaua de centură, miile de autovehicule care tranzitează această zonă vor fi nevoite să treacă pe o rută ocolitoare, respectiv prin Gherla — Mintiu Gherlii — Mănăstirea — Dej, creându-se ambuteiaje grave.

Domnule ministru, am semnalat în numeroase rânduri această problemă ce pune în pericol buna desfășurare a traficului  si sigurantei circulatiei pe acest sector, însă până în prezent nu s-a găsit o soluție reală. În urma ultimei interpelări adresate Ministerului Transporturilor, în data de 24.11.2015, mi s-a răspuns, în data de 10.12.2015, că s-a inițiat procedura de achiziție publică a serviciului de expertiză tehnică pentru tot sectorul de drum, procedura urmând să se finalizeze în 30 de zile. Totodată, mi se transmitea că „vor fi luate toate măsurile necesare prevenirii apariției de noi degradări a sectorului de drum.” Din păcate, această promisiune nu s-a concretizat.

 Cu speranța că de această dată intervenția mea va găsi un răspuns viabil, vă rog să îmi transmiteți care au fost rezultatele expertizei tehnice,  si ce măsuri s-au dispus în urma recomandarilor din expertiza și  cum va soluționa Ministerul pe care îl conduceți această problemă de infrastructură.

Solicit răspuns scris și oral.

Cu stimă,

Cornel Itu

Deputat PSD Colegiul nr.6 Dej

Circumscripţia 13 – Cluj”

Distribuie articolul

Lasă un comentariu